Lite kort om lördag

Redan söndag. Vart har helgen försvunnit?
Igår innan släktkalaset var vi på Sturegymnasiet och kollade Hotel-Resturang programmet och Medieprogrammet. Kan påpeka att det luter mot HR! De presenterade programmet jättebra och det verkar kul.

51th!

Glömde påpeka att det förra var mitt 50onde inlägg! Detta blir alltså det 51th!
Ibland saknar jag sommar i Naples mer än andra dagar.


Helg

Skönt, nu är citat arbetet inom svenskan äntligen avklarat. Blev inte alls nöjd med det, men jag vet att jag i alla fall blev godkänd, jag satsade faktiskt inte högre än så den här gången.
En annan sak som är härlig är att det är helg, igen. Känns som det precis var helg, lite konstigt. Har faktiskt lite planer inför den här helgen. Imorgon ska jag till Sturegymnasiet och titta på både MP och Hotel och resturang programmen. Sedan lite senare är det 90års kalas här hemma. Min mammas morfor och min gammelmorfar fyller 90år! Det är rätt så gammalt.
Och på söndag är det julskyltning inne i stan, detta året har jag som mål att vara där när själva julskyltningen är och inte när allt är slut och stängt!
Nu ska jag läsa lite, tända ljus och dricka te tror jag.

Mitt skrivbord

Idag har jag något som jag kan vara stolt över, jag har nämnligen simmat en kilometer på trettio minuter! Det är jättebra, det tyckte även min gympalärare.
I övrigt har det inte hänt särskilt mycket, förumtom att det närmar sig JulShowen08! Hoppas verkligen det går vägen, annars blir vi inte glada, vi har lagt ner jättemycket tid. Jag är faktiskt riktigt spänd på att splea James Bond, hihi. Issa rapoterade idag att de hade jobbat duktigt på träningen medans jag var och simmade, kul att höra!
När jag kom hemifrån skolan idag blev det till att jobba på svenska citatarbetet dirket, är fortfarande inte helt jätteklar men fixar det senare! Jag har lite sådär dåligt samvete för jag åt nästan en hel choklad helt själv i eftermiddags.Usch.
Till middag idag gjorde jag fiskpinnar och pommes! Mums! Mamma var inte hemma så åt det och kollade på My Super Swett Sixteen! Ge mig deras liv, seriöst skulle göra nästan vad som helst.
Idag berättade jag även en sak som jag drömde om inatt, fortsättning foljer imorgon, då ska jag se Issa och Tove en detaljerad beskrivning av det hela. Om de ens vill höra!? Tror knappast det!


DramaDag

Tydligen hade vi drama hela dagen i skolan idag. Jag har ju jättebra koll på saker. Tove, Issa, Emilia och jag satt hela dagen med julshowen och försökte få ihop det hela! Vissa försökte mer än andra, jag erkänner att jag var rätt så oseriös i början.
Men sedan fick jag rollen som den första kvinnliga James Bond i världshistorien! Det ska bli spännande, vi ska faktiskt ta och spela in min röst så jag slipper stå och prata på scenen. Tack Tove!
Och igårkväll vad jag arg, jag var arg idag med. Jag har goda skäl till det, min tunga är dubbelt så stor som den brukar och det gör jätteont. Buhu!
Innan när mamma och jag tittade på Miami Ink påstod hon att hon ville tatuera in ett porträtt, jag blev lite chockad. Själv vill jag också göra porträtt, kanske är någon ändring på g hos den kvinnan. Kanske har hon tagit sitt förnuft till fånga, haha. Vem vet!

Lite bilder från igår!









 

God Morgon i det kalla

Hjälp vad kallt det är! Har ingen känsel i mina fötter och jag har ändå tjocka strumpor på mig. Det är i sånna här lägen jag bara vill krypa ner under mina duntäcken som jag äntligen har tagit fram! Duntäcken är ett stort tecken på att det är vinter!
Nu ska jag till stallet och mina lilla häst, jag kommer frya ihjäl!
En av de sakerna som står högt på önskelistan är fodrade ridbyxer!

Sista för ikväll!

Busflickan till vänster är min!



Chris de Kök!

Imorgon har vi studiedag, mysigt. Ska bli skönt att sova längre och kunna ligga och läsa utan att bry sig om att skolan börjar.
Emilia och jag ska faktiskt ut en sväng till stallet och imorgon ska jag ta med min kamra! Känns otroligt onödigt att bara låta den ligga hemma och samla damm. Så imorgon blir det lite häst bilder på min busflicka, som mår mycket bättre, men hon ska få vila nu när det är så ruskigt kallt. I vår ska vi minsann vinna över Emilia och Vanda som vi gjorde sist ute i skogen. Längtar!
Idag hittade jag faktiskt Uggs, äkta. De var rätt dyra 999kr inte ett öre mindre så olyckligtvis blir det inte de. Synd för dem är jäkligt sköna, och jag behöver dem!!! Fast jag överlever nog utan de också.
Vem vet, kanske köper ett bar mossgröna fodrade gummistövlar.
Nu ska jag titta på Chris de Kök och sedan på Prision Break!
Har också glottat på Miami Ink, jag vill vill vill tatuera mig. Helst skulle jag vilja att Chris Garver gjorde det. Det som jag helst av allt vill göra kommer göra jätteont och då vill jag ju självklart ha min hjälte som tatuerare!!!


En kanske drömframtid

Kanske om tio år den tjugofjärde september kanske jag vaknar upp i London.
Kanske har jag världens finaste pojk som kommer mummla att han älskar mig, fast man hör det knappt för han just har vaknat.
Kanske har jag också en dotter som heter Sidney och en Louis Vuitton väska med matchande skor.
Kanske kommer mina fina pojk att gå ner till Starbucks medans jag somnar om och köpa frukost medans jag ligger kvar under ett fluffigt duntäcke.
Kanske kommer han att krypa ner under det fluffiga duntäcket och ha iskalla fötter och händer.
Kanske kommer vi sedan att sitta på balkongen och se ut över London medans vi äter frukost och Sidney vill ut och leka.
Kanske är det en drömframtid och kanske inget mer.


Klänningen

Rätt så jättehalv taskig bild, men orkade inte fixa till den.
Har precis kollat på Miami Ink, det är jobbigt att det är samma tid på kanal6 och på Discovery Chanel. Då blir det att man får växla mellan programmen hela tiden!



Söndagar

Jag gillar faktiskt inte söndagar, för det mesta är de rätt lång tråkiga.
Nog om tråkiga söndagar.
Igår kväll hade jag jättemysigt. Är glad att jag åkte in till stan i alla fall. Vi satt på vattenporten tills de stängde och pratade om allt mellan himmel och jord. Trevligt, kan tänka mig att göra så många fler lördag kvällar. Fast det var lite pinsamt när han som jobbade där kom och sa till oss att de stängde!
Jag ska faktiskt ta en bild på min klänning och lägga upp ikväll.

         

Killar och strunt

Idag är det lördag.
Gick upp i tid i morse för att hinna med mamma in till stan och kolla efter nyårsklänning! Och jag hittade en, det blev en svart från Vila. Sätter in en bild på den imorgon.
Annars har det inte hänt sådär jättemycket, när vi kom hem gick jag en promenad i det iskalla vädret. Det är verkligen jättekallt.
Ikväll hade jag inte tänkt göra något särskilt men jag ändrade mig och ska snart in till stan och fika på Vattenporten med Madde och Tove! Vi kommer nog mest prata om det vi gjorde igår. Sex, killar och strunt! Har bestämt att jag ska klä på mig lite varmare kläder än innan idag, ska verkligen inte göra det misstaget att ta på mig tights! Nehe, nu blir det strumpbyxer tänker inte dö iförtid av köldskada
  

Lite glömt och lite nytt

Glömde några få viktiga saker i förra inlägget så det blir ytterligare ett inlägg.
1 ) Igår så vann F9a vollybollen. Alltså flickorna i 9a, är jätteglad att vi vann, första året! Verkligen jättekul, alla var jätteduktiga och peppade varandra. Mindre bra gick det för killarna. Lite synd för de är också duktiga, men det kan bero lite på hur de uppträdde mot sina motståndare! Man får ju inte plus poäng i kanten när man slåss, fast jag tycker om er ändå!
2 ) Jag är den enda, markera ordet enda det betyder att det är jag och ingen annan, som Magnus har haft i engelska som har haft alla rätt på nationella! Är så grymt glad över det, jag har lyckats göra något som ingen annan har gjort innan!
3 ) Detta är något som jag helst av allt inte vill göra igen. Bli kär i samma person som innan, jag minns den känslan för jävla väl. Det var inte underbart och härligt som det påstås att det ska vara. Nej fy och usch.

Mina beloved girlsfriends

Har faktiskt inte varit på datorn sedan i onsdags eller tisdags. Det är ovanligt för att vara mig.
I alla fall igår var jag och Madde på biopremier, Twilight.
Helt klart bästa filmen på ett bra tag! Den var sådär mysigt romantisk och bara bra helt enkelt. Skåderspelarna var också snygga så det var ett plus i kanten.
Och idag är det fredag, så det blev lite fönstershopping med Madde och Tove. Letade efter mina älskade skor, självklart fanns de inte i min storlek. Så ska nog beställa dem, måste ha dem!!! Sedan kollade jag efter en silvrig klänning till nyår, jag hittade faktiskt en. Men dess värre såg jag och som en silverfisk eller något. Den var jättefin men helt rak och den såg lite konstig ut, jag vill ju ha en som sitter åt lite. Inte bara en som sitter helt rakt upp och ner. Får ta och leta vidare, måste hitta något speciellt. Jag vill synas som Tove påstod.
Efter misslyckad shopping satte vi oss på fik, mysigt. Vi spelade kort, gjorde vår fina lek "vem väljer du" och Madde spådde oss, hon är en äkta spåkvinna. Hon hade passat i Key West!
Tack för en mysig eftermiddag flicker!

Vad är lycka...

Idag i skolan pratade vi pengar, kläder och annat som vi brukar prata om. Blir man lyckligare ju mer pengar man har? Blir man lyckligare för man har dyra kläder?
Det kan man fråga sig själv. Jag tror inte man blir särskilt lyckligare, faktiskt.
Men skolan idag var rätt tråkig, vi hade vikarie, han är faktiskt snäll men alla bara gnäller och det är någt jobbigt. Den enda riktiga lekionen var franska och då läste jag upp saker om Issa på franska! Känns sitkul att jag ska till Paris även om det är ett halvår kvar. Är verkligen glad över det. Alltså inte att det är ett halvår kvar men att vi ska verkligen dit.
Jag hoppade över sista lektionen som var fysik och åkte hem, gjorde SO:n. Är nästan klar nu! Ska bara skriva om Dalai Lama, men det gör jag när jag har kommit hem från gitarren som jag ska på nu!
Ska bara käka lite.

Mondaaaaay

Måndag! Gillar faktiskt måndagar, skoldagen är rätt så lugn och inte så långa lektioner.
Gillar allt förutom tekinken, hoppas inte våran lärare läser detta, ihhhh gillar honom inte. Han är närgången. Och han luktar rök.
På franskan idag fick jag medela den glada nyheten om att jag ska med till Paris efter alla om och men. Självklart så jag bo med två av mina best girlfriends! Fast jag tycker lite synd om dem som måste umgås med mig tjugofyra timmar dygent i fem dagar, men men de har vetat vad de har gett sig in på.
På lunchen satt vi och pratade om vad som hade hänt i helgen, Emilia hade ätit blodsoppa, Tove hade kollat på byxer (tror jag), Fridas kompis hade varit magsjuk och Issa hade varit i kyrkan.
Efter skolan åkte vi till stallet en stund, hälsade på min pånni med fång. Stackars min busflicka. Det gick i alla fall jättebra att ta in henne från hagen idag vilket jag är glad över! Fast hon surade liiiiiite i stallet.
Nu har jag skrivkramp efter mitt SO-arbete som verkar bli rätt så bra!
Prision Break nu!

En bra helg

Har haft en bra helg! Igår beställde jag och Madde pizza och kollade på film. Mums!
Vi gick även ut en runda och var riktiga rebeller! Det var också mysigt!
När vi kom hem igen så kollade vi på Sex and The City då somnade Madde. Så jag låg och kollade på det själv inpå småtimmarna. Sedan vaknade jag av att jag hörde hennes syrra i köket fråga efter pizza.
Haha, en mysigt helg, det gillar vi.
Jag har faktiskt även fått gjort en del på mitt projekt om Hinduism & Budism, som jag tycker är intressant. Och Paris är betald.

Lördag

Här spelas det Madonna på högsta volym mot min vilja.
Har i alla fall fått mamma att betala anmälnings avgiften på Paris resan! Så det blir Paris i maj.
Haha, satte precis på Revenge med MSI. "This is my REVENGE", lite kul faktiskt.
Ska snart iväg till Madde, vi får beställa hem pizzan för hon ville inte gå ut och äta.
Men innan jag ska med bussen måste jag fixa mig lite, kan ju inte vara helt ofixad. Hehe.
Trevlig helg!

Min bebis är sjuk

Idag fick jag det tråkiga beskedet om att Steffi har fått fång.
Hovslagaren hade varit ute idag och konstaterat att hon hade fått fång, jag som hade tänkt börja sätta igång henne på onsdag. Det blir väll vila hela vintern, men kommer fortfarande åka ut så ofta jag kan och hälsa på in älskling.
Först när jag fick veta det i eftermiddags kom det som en liten chock, och nu på kvällen har jag varit jätteledsen. Tänk så blir hon inte bra. Då vet jag inte vad jag gör.
Hitentills har min fredags kväll varit tradig och jag tvivlar på att den blir mycket bättre.
Åh, jag är orolig för min bebis, det kommer vara det enda jag kommer att prata om. Hur det är med henne och en massa sånt. Ska nog ta med kamran på måndag och ta några bilder om det är fint väder!
Hoppas Madde är frisk imorgon annars blir jag ännu mera ledsen, då ska jag vara i mormors hus själv. Läskigt.
Men OM Madde är frisk ska vi gå ut och äta!
I eftermiddags var denna Issa hemma hos mig och kollade på Sex And The City och fikade.
Jag krängde en hel liter chokladpudding!
         

Torsdag

Har man inte ont i halsen är man vrålförkyld! Inte jättemysigt.
Skolan idag var bättre än igår, hade bara tre lektioner, visserligen var sista lektionen tre timmar.
På syslöjden idag skärpte jag mig verkligen, och vad fick jag för det? En utskällning!! Varför vet jag inte.
Efter slöjden tänkte jag gå till våran SYV i fem minuter för jag behvöde rektorn på JB's mejladress, jag blev fast där en timme! Han föreslög massa linjer som jag skulle kunna gå eftersom jag vill så hemskt järna flytta. Han förselog saker som florist, trädgårdsflorist, hotell och resturang. Listan skulle kunna bli lång! Jag hade kunnat tänka mig att gå Plönninge Ridsport, men jag vill ju läsa ljudteknik!
Den tre timmar långa svenska skrivningen gick för snabbt, tre timmar är för lite tid. De två första timmarna gick bra, men sedan ändrade jag mig och skrev om allt! Aja, får hoppas det blev godkänt i alla fall. När jag kom hem efter skolan gick jag en promenad, det kändes bra.
         


Ännu mera regn.

Igår kväll var hemsk. Har inte kunnit sova inatt och det har satt sina spår.
I morse gjorde jag något som jag inte alls trodde om mig själv.
Skolan idag gick ändå bra, fast jag mådde dåligt och fick gå till skolsköterskan och sova i två timmar. Efter det löste sig allt. Tur det!
Efter min extrafranska idag, som har börjat gå riktigt bra, åkte jag till stallet! Mysigt!
Fast det krånglade lite när vi skulle hämta in Steffi för de stora hästarna som hon går med nu var ivägen! Jag vill att hon ska gå med shettisarna igen, det var smidigare, men de var elaka. Fy!
I och med att det har regnat blev dagen var hon blöt! Kul! Så jag borstade henne lite och Emilia blandade hennes mat. Konstigt, jag får inte hjälpa henne, men hon får tydligen fixa mat till min häst. Hmmm....
När vi åkte buss hem kände jag mig extremt flamsig, pinsamt, började prata om lite allt möjligt på bussen.
Från stan cyklade jag ut till Tylösand för er som vet var det ligger, det var plågsamt och det var motvind.
Ska faktiskt åka till stallet en stund imorgon också, och sedan nästa vecka ska jag nog kunna börja starta upp henne lite!

Halsont!

Idag är det måndag, måndag är skola.
Vaknade som vanligt av att jag hade rysligt ont i halsen och till tredje lektionen blev det värre, så efter so:n åtkte jag in till stan. Där träffade jag Maddes mamma! Hon är trevlig. När jag kom hem kändes det rätt så självklart att tvätta av sig sminket och sätta på sig myskläder och äta godis!
Så min dag har varit rätt så lugn, bortsett från att vi tydligen har fysikprov på onsdag.Och nu har jag börjat göra så som Madde alltid gör, sådär konstigt med halsen. Hehe, det låter kul!
Jag kom just ihåg att jag var hos min läkare i eftermiddags, han heter Gier och är norsk! Jag fick ta halsprov, det var riktigt läskigt och så lät jag som en zombie. Isch!
Nu hade jag i alla fall tänkt ta ett bad eller en dusch och sedan kolla på Prision Break, hoppas jag mår bättre imorgon. Åh ska passa på att säga att Something I Can Never Hace med Nine Inch Nails är rysligt bra!

Lördag+Söndag

Helgen har varit lite för lugn, igår åkte jag in till stan en stund och träffade Issa. Käkade på pastavagnen (urk!), kollade fter en finare jacka och stövlar och kollade på en film!
Idag sov jag länge, sedan gick jag upp och kollade på Sex and The City för hundraelfte gången. Den är bara för bra! Fast gillar inte fjädren Carrie har på sig på 'bröllopett', den är lite ful.
Juste igår tror jag att det var, skickade jag iväg ett sött mejl till My Passion idag hade jag fått ett sött litet svar! Sånt gör mig så glad, vissa band som jag har gillat i åratal svarar aldrig på mejl. Men dessa grabbar är inte sånna, har fått respond de gånger jag har mejlat!
Nu ska jag tända ljus och kolla på film för ovanlighetens skull!

TGI Friday!

Från att inte ha orkat gå upp i morse till att ha haft en bra dag. Kände imorse att jag verkligen inte orkade, men jag lyckades ta mig upp ur sängen undvika speglen och sätta på mig lite smink, då kände jag mig som ny igen.
Skolan var rätt bra, fast på matten tränade vi inför nat.proven, riktigt svårt. Hoppas bara att det går bra i vår. Gjorde även läsförståelse i engelska, det gick nog hyffsat.
Sedan fick jag veta vad jag fick på hörförståelsen, det gick toppen, alla rätt!
Och nu så har jag nästan helt bestämmt mig för att jag ska med till Paris i alla fall, ska prata med päronen i helgen. Nog om skolan!
Vid två tiden skulle Madde möta mig utanför brunnsåker, tror faktiskt hon glömde, men tillslut kom hon ner! Iiiiiih, har inte träffat henne på jättelänge! Från brunnsåker gick vi hem till Oliva, trevlig tjej, Maddes kompis och pluggade lite, åt nudlar och bullar!
Och kvällen spenderade jag hos Madde, vi åt också nudlar med grönsaker, mums! Vi kollade på HIM dvd:n, King Kong och Running Scared. Running Scared är jättebra, verkligen, bästa action filmen jag har sett. Fast den är sorglig, se inte den med mig! Jag börjar bara gråta.
Klockan är snart tolv, ska upp tidigt imorgon, ska möta Issa stan vid tolv!

Torsdag

Idag var min andra dag i skolan, skulle haft både inför-nationella-proven i hör-engelska och skrivdelen i svenska.
Det förånade mig att engelskan var så svår, trodde att det skulle gå mycket bättre än vad det gjorde, aja hoppas att det gick någerlunda hyffsat i alla fall. Och sedan svenskan, det gick inte alls bra. Efter en timme fick jag avbryta för att jag verkligen inte klarade av det.
Ska göra det nästa vecka i stället. Tack vare min snälla lärare. Och då ska Mange också göra den så då får jag lite sällskap, inte för att vi får hjälpa varandra men ändå!
Efter skolan så skulle jag och Emilia åkt till stallet dirket, men först var vi tvunga att gå till apoteket av olika skäl.
Vid fyra tiden kom vi till stallet, fick äntligen träffa min busponni har saknat henne! Fast hon verkade inte alls ha saknat mig, orkade inte räkna hur många gånger hon försökte bitas.
Det får bli en ändring hos den damen!
Nu ska jag kolla lite Sex & The City!


Min,min min

min kärlek!

Hemma!

Nu är jag faktiskt hemma, det känns lite skönt om jag ska erkänna. Min egna säng och mitt egna badrum. Sängen är nog det jag har saknat mest!
Den sista natten var hemsk, vaknade klockan fem på morgonen av att någon stog ute och skrek på gatan, sedan blev jag biten av något underligt djur i sängen, trevligt. Nej usch. Det var hemskt. Inget handfat hade toaletten heller.

Men den sista frukosten var bäst, frukost på Starbucks ute i solen, ett bra avslut på en bra semester.
Flygresan hem var tradig, fast kollade på bra filmer men isch, tanten som satt jämte mig kräktes. Så ah, ni kan ju tänka er hur mysigt det var.
Nu ska jag faktiskt sova lite, skola imorgon.


Mina solbranda ben = FAIL

Titlen sajjer allt. Somande pa stranden idag, resultatet blev inte snygga ben, ni dar hemma kommer skratta at mig nar ni ser det.
Imorse eller pa formiddagen akte jag och mamma ner till ett mall som bara ligger en kvart fran hotellet, hittade mysiga klader fast jag kopte inget idag blev det bara fonstershopping. Eller nej! Hittade Dark Light limeted editon som jag kopte och Venus Doom DVD, egentligen har jag redan Dark Light skivan, man det ar HIM och LTD E! Sa sjalvklart fick det bli den, kunde bara inte lata bli!
Bortsett fran den lilla shoppingturen pa tva timmar blev det stranden, mysigt att ligga i solen och steka och kolla pa delfiner som hoppar!
Fast om jag ska vara helt arlig langtar jag tillbaka hem lite. Och angende Paris i maj vet jag inte om jag ska aka med, visst hade det varit jattekul men det ar mycket pengar! Kanske blir Stockholm eller London i stallet, far se om ar nagon spannande spelning. Ska forsoka aka pa Taste Of Chaos!!! Men som sagt vi far se.
Ikvall ar det sista kvallen har, alskar detta hotellet. Det ar jattemysigt. Kanske ska hit nasta ar.
Men nu ska jag upp pch kolla pa Jackass igen?! Trottnar aldrig pa de filmerna!

Vi ses pa onsdag om inte innan.
CIAO!

Halloween

Sitter har och tycker synd om mig sjalv som inte far halloween festa som alla andra. Fast nar jag kommer hem da smaller det! Sa se upp for mig, hehe. Kommer antingen vara Marilyn Monroe eller en san docka som i Dead Silence, far se vad det blir.
Ska nog upp och kaka glass och kolla pa min nya HIM dvd som jag kopte for tva timmar sedan!

Later dudZ
Note: FESTA HART!

RSS 2.0