Likt en slagen hjälte!

När jag kom hem från skolan idag stupade jag på soffan likt en slager hjälte och här har jag legat ända tills nu. Det tar mer på krafterna att stå i köket en hel dag än vad man anar, men kul är det.
På  dagens schema var det fläskkotletter, potatis, sås och grönsaker som skulle lagas. Resultaten kan diskuteras. Fast jag tror ändå vi lyckades hyfsat bra!

Nu blir det snart sängne för min del, det är ändå inget bra på tv ikväll.
Så jag tror jag ska börja göra mig iordning för kvällen!

BILDBRIST!!

Idag; Klassindelning

Idag har det gått en vecka sedan jag påbörjade mina år på gymnasiet. Faktiskt har det gått och varit mycket bättre än jag trodde. Bara inte allting vänds upp och ner nu idag när vi äntligen ska få våra klasser.
Verkligen alla andra linjer hade sina klassindelningar redan förra veckan. Men idag kommer äntligen våra med!

07:12

Nu är jag inne på min tredje och sista gymnasiedag för denna veckan.
Första dagen gick inte bra, det var hemskt rent ut sagt. Jag har aldrig varit så nervös. Och jag vågade inte prata med någon, nej den dagen vill jag helst glömma.
Gårdagen gick bättre. Då var vi i köken och indelade i grupper. Vi fick lära oss att hacka morötter och skala. Tur det, för jag kunde knappt skala rätt. Men nu vet jag hur man gör.
Och nu slutligen till idag, idag ska vi  till Laxön och göra leker och sånt för att lära känna varandra.

02:03


Jag sitter och försöker klura ut varför i hela friden jag just tvingade mig själv att se hela Titanic,
alldeles själv. Egentligen bör jag inte se filmen överhuvudtaget, jag kommer ju ändå bara få
mardrömmar i flera dagar och tro att alla kommer drunka. Men gjort är gjort and there's
nothing you can do about it.

Nu funderar jag över hur mitt nästa drag ska se ut. Ska jag stänga av datorn helt, eller bara låte
den stå på med lite musik?!
Ska jag sova alls?!
Eller ska jag läsa mig riktigt trött och hoppas på att jag somnar av det?!

Alla dessa nerver..

Idag var sista dagen på sommerlovet 09, imorgon börjar skolan igen och jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Inte ens när jag skulle ut till P.
Juste nu försöker jag lugna nervörna och koncentrera tankarna på annat genom att skriva en lista över allt jag ska göra imorgonbitti innan jag åker, om jag inte gör det skulle det inte förvåna mig om jag glömde bort det viktigaste av allt imorgon. Duscha. Hur snyggt hade det inte varit att glömma och duscha innan skolan.
Även fast jag verkligen inte vill börja och skulle kunna göra (nästan) vad som helst för att slippa gå dit imorgon har jag i alla fall sådan tur att jag kan se tillbaka på sommaren som gått och glädjas åt dom fina minnena jag har fått. Jag kan tänka tillbaka på den dagen då jag, Madde och Tove var i Malmö, det var hel klart sommarlovets bästa och händelserika dag. Hah.

RSS 2.0