SolBRÄND & förälskelse


Ännu
en dag som bjöd på strålande sol, värme och playan. Dess värre har
jag bränt mig sketa mycket, har en viss förmåga att somna när jag solar.
Inget att rekomendera. Så imorgon blir det att hålla sig inne och borta från
solen. Tur är att Issa och jag ska till GK's imorgon!
Oh yes jag har nu utvecklat (?) en helt ny förälskelse.

Saknar Paris!


Shit vad jag saknar dagarna i Paris med dom bästa!

Dagarna med Emilia!



Tisdagen till bringades med Emilia.
Jag hittade äntligen en bikini! Efter bikini letandet köpte vi en frapino på Espresso House
för att fira att Emilia bytt efternamn. Nu heter hon Emilia Johansson, fräckt. Sedan drog
vi och gymade i värmen, trodde ett tag att jag skulle få värmeslag! Vi hade även planerat
in ett powerwalk pass efter styrketräningen. Jag kan säga så mycket som att det kändes.
Härligt ändå.

SOLSKEN!


Gårdagen bjöd på strålande sol precis som i söndags och idag. Härligt, äntligen fint
väder.
Nu ska jag snart in till stan och köpa en bikini inför imorgon och sedan blir det pumpa
musklerna på gymet. Även det är härligt, för det var jättelänge sedan!

Geek-varning!


Jag
hade kunnat dra en vit lögn eller två och säga att jag inte haft internet därav att jag inte har funnits tillgänglig vid datorn på drygt frya dagar. Men så är det inte. Saken är den att jag var så pass mainstreem att jag också köpte ett nytt Sims, inte det nyaste utan det när dom bor i lägenhet! Superkul, har inte kunnat släppa det. Nördvarning!
Nu har jag ändå kunnat slita mig ifrån det för att vara social mot omvärlden!

It's a sunny day!

Har vaknat upp till ännu en solig dag, tack och lov, och sitter just nu och lyssnar på Guns N Roses och äter pankaker.
Jag insåg just att jag borde börja skynda mig lite, ska ta bussen som tjugosju minuter in till stan och träffa Madde. Som jag förövrigt inte träffat på tretusen år.

Söndagsmys med fd klasskompisar.


Nu ska jag ta en dusch, fixa lite käk och sedan åka hem till Emilia för att möta upp lite gamla
klasskompisar och titta på film.
Vi blir inte alls många men det blir nog kul att ses igen. Jag tycker det är ett bevis på att vi
kommer hålla kontakten och ses, i alla fall ett tag fram över. Vi har ju bara vart ifrån varandra
i några dagar. Men det blir bra.

Tack 9a för allt.


Kände för att lägga upp det sista klassfotot. Tänkte göra det i torsdes men det hanns inte med!

Tack ännu en gång för alla fina men också tråkiga minnen tillsammans.
Det har varit både dom bästa och värsta åren i mitt liv. Jag tror vi verkligen har gått igenom allt.
Allt ifrån bråk och skrik till vänskap.
Även fast inte vi kommer gå i 9a längre kommer 9a alltid finnas på en alldeles speciell plats
i mitt hjärta.

Dom två senaste dagarna

Under dom två senaste dagarna har jag inte suttit vid datorn något.
I torsdes gick jag ut 9an, det var riktigt sorgligt. Trodde inte att det skulle vara så tufft, har ju gått med tokstollarna i fyra år och kommer sakna alla enormt. Jag visste att det skulle vara sorgligt men inte så. Sedan på kvällen blev det fest.
Igår var det också fest, studentfest. Det var trevligt.
Mer än så har jag inte att säga just nu. Kommer lägga upp bilder, men när vet jag inte riktigt, jag har ju aldrig varit känd för att vara snabb!


Sista dagen med nio-a

 
Idag var det sista dagen vi var tillsammans allihopa i 9a. Eller kanske inte sista, men sista
dagen vi går i skolan! Under dagens gång bjöds det på minigolf och nu senare var vi
hemma hos Kajsa och grillade. Dom flesta åkte runt nio tiden, men vi var några stycken
som stannade kvar.
Det hela var väldigt trevligt och framåt slutet var det bara mysigt.
Tack för dessa underbara åren säger jag bara!

0931

Tänk att dethär är allra sista dagen på Hallägra och allra sista dagen tillsammans med klass 9a.
Känns inte alls kul, har gått med hulliganerna i 9a i fyra år och nu ska vi alla gå skillda vägar. Vemodigt, men så är det.

Nu ska jag göra mig iordning och cykla till skolan (för sista gången) för att städa ur skåpen, äta glass och spela golf med klassen (en sista gång).

Jag & min Porsche!


Någon gång ska jag och min lilla röda Porsche åka till Miami Beach!

Nattuggling

Trotts att jag hade varit uppe sedan sex igår hade jag väldigt svårt att somna inatt, faktiskt. Jag gick och la mig runt tolvtiden men när klockan var närmre halv två kunde jag inte sova. Jag låg och tänkte på allt mellan himmel och jord men fastnade som vanligt för ämnet jordens undergång. Dom som känner mig väl vet att det ämnet är en ständig oro för mig, varför vet jag inte men så är det.
Så kom jag att tänka på vad Emma i min klass hade sagt om maya indianerns framtidstro, att jorden skulle gå under 2012. Jag kände mig tvungen att google allt som hade med maya indianerna att göra. Sagt och gjort. Klockan kvart över tre hade jag kollat nästan allting mycket noga och hittade inget om årtalet 2012. Då kände jag mig med en gång lättad och kunde gå och lägga mig efter det.

Sjukling

Om jag kortfattat ska summera idag och gårdagen kan jag kort säga att det har varit minst sagt segt.
Igår stannade jag hemma från skolan och låg och sov hela dagen. Idag vaknade jag 06:00 och kunde inte somna om. Sedan har jag legat på soffan framtills nu, nästan i alla fall. Var hemma hos mormor en sväng också.
Morgondagen kommer antagligen se lika dan ut.

Liseberg med 9a




Har inte haft så roligt på länge. Hade verkligen en helskön dag med mina
underbara klasskompisar.
Först blev det lite shopping, verkligen lite, tiden bara flög iväg... Sedan begav
vi oss till Liseberg, jag och Tove lyckades åka fel spårvagn mot fel håll.
Men det gick bra till slut.
Sedan hade vi megakul på liseberg, åkte i stort sett allt. Till och med den
nya, fast dom faktiskt stanna den för jag kräktes nästan. Men men, sånt
händer! I övrigt var det guldvärt!

Segheten erövrar


Dagen som gått har varit rätt seg, kanske beror det på att jag är rätt seg ifrån gårdagen. Eller
kanske är det bara för att vi inte gör något i skolan och därav seg heten.
Dagen såg ut som så att först gjorde vi tårtor på hemkunskapen, kan även påpeka att dom
smakade BLÄ, sedan gjorde jag och Frida upp en plan, om ingenting, på engelskan och på
svenskan redovisade jag mitt tal om Marilyn Monroe. Känns skönt att ha gjort det även fast jag
var väldigt nervös.

Imorgon eller på lördag ska jag lägga upp bilder från våran fina och lyckade klassresa igår till Liseberg och Göteborg. Det jättekul, tack 9a, ni är guldvärda. Hela bunten faktiskt!


Aj!

Är ordentligt trött, har ont i halsen, har ett blåmärke som gör ont på låret, har något konstigt utslag höften och så vidare. Allt det är från igår, men kul hade vi! Så det var värt det.
Ska lägga upp bilder såfort jag har fått dom utav Kajasa, Emilia och Frida.

06:32

Var tog det fina vädret, värmen och solen vägen?! Hoppas innerligt att det kommer igen, vi ska ju till göteborg och liseberg idag med klassen.
En annan sak jag hoppas innerligt är att det inte börjar regna. Då lägger jag mig ner på marken och surar.


BOVES DAG!


Grattis grattis grattis!
Idag fyller lilla Bove hela 16 år, nu får du börja övningsköra och köra bil i USA!

Bilden är ifrån toppen av Eiffel Tornet.

RSS 2.0