Veckans planer!

Denna kommande veckan händer följande;
♥ Måndag - Interview för Hallandsposten & träffa Madde
♥ Tisdag - TRÄNA!
♥ Onsdag - Liseberg&GBG med bästa 9a
♥ Torsdag - TRÄNA
♥ Fredag - Ev. avslutningsklänning shopping & Fiesta á la vännerna!
♥ Lördag&Söndag - Släktkalas

Dessa planerna gäller än så länge, kommer säkert tillkomma saker.
Är jättepepp på onsdag, ska bli sjukt kul!

Frukostbrunch på Espressohouse!


Isabells frukostbrunch på Espressohouse's uteservering i solen var mycket trevlig! Hur skönt
som helst att sitta ute i solen och bara ta det lungt.
Något som inte är så skönt är att jag har tappat bort min jacka, eller min och min mammas jacka
och det bästa är att i min jackficka ligger Jespers iPod. Fan. Jag fick panik innan för att jag
inte hittade den. Förhoppningsvis är den i stallet och förhoppningsvis hittar Frida den där. Om
inte blir det byebye till alla mina pengar och det blir till att köpa en ny till honom. Fan. Jag hatar
att tappa bort saker, speciellt när det inte är mina saker...

0924

Håller på att fixa mig lite, är jättetrött är inte van vid att vara uppe vid denna tiden på en söndag. Är det ens mänskligt?
Hur som helst börjar jag få lite brådis och jag ska hinna cykla in till stan, men det hinner jag nog. Har hela 35 minuter på mig.
Jag börjar bli hungrig också. Hoppas frukosten på Espresso House är god.

940531 - Grattis Issa!


Idag/Imorgon  fyller min vännina Issa år! Vilket innebär brunch på Espressohouse redan
klockan 10:00 imorgon bitti.
Grattis grattis grattis!

"Kan själv"


Efter maten tidigare idag begav jag och mina bröder oss ut på en cykel tur, Lucas har
precis lärt sig cykla och ville visa oss att han kunde själv.
För övrigt idag har jag och Emilia köpt en liten present till lilla Isabell som fyller år imorgon.
Hela 15 år blir hon! Så det blir det brunch på Espresso House med henne och dom andra
brudarna.


PARIS, dag ett, Nerfärden!


                                                                                              Tove på glatt humör!

                           Micke gick runt och fotade alla, så varför inte fota tillbaka?

                                        Vi coola kids, hänger uppe på färgen i ur och skur
                                                                          även fast det blåser som satan!


                                       Tove och jag snyggade oss inne på färjans toaletter.

                            På tysklands färgan var det dags för kvällsmat. Jag tror att
                                jag var en av dom få som inte hade mat med sig. Ajajaj.

                                    Nattligt besök på en tysk bensinmack är alltid mysigt.
                      Framför allt när toaletterna kostar pengar och det är ofräscht!


                              Dom sållde något som påminnde om inlaggda snoppar.

                              Tur att det var sovdags, som man ser är Tove jättegrinig!
15:30 lämnade vi Halmstad bakom oss och begav oss ner till Paris.
Resan fram till midnatt gick hyfsat snabbt, snabbare än räknat. Vi tittade
på Twilight, det är nog det bästa tidsfördrivet någonsin!
Runt midnatt stannade vi på en mysig tysk mack, där toan kostade pengar
och dom sålde något som påminnde som inlaggade snoppar. Mumms!
Där köpte jag även lite frukost inför morgonen därpå. När vi kom tillbaka
till bussen efter mitt lilla inköp hade buss chafförerna bäddat om sätena
till sänger, mycket intressant.
Det såg aningen klosterfobiskt ut! Menmen det fick väll duga, tänkte jag.
Om jag bara visste vad natten hade att vänta!

Coola brudar hackar lök med solglasögon!


Sitter fortfarande i stallkläder och luktar häst och lyssnar på t.A.T.u. Men ska snart hoppa
in i duschen och sedan beställa pizza, och efter det lyder kvällens planer som så att jag
inte ska göra något alls på hela kvällen.

Jag kan passa på att säga att bilderna är från gårdagens hemkunskaps lektion, vi gjorde
vegitariska rätter och hade buffée. Det blev mummsigt, fast våran lasagne var lite...rinnig?

Engelsk Fika!

Tog precis en pause från pluggandet och bakade scones, så luktar det nybakat i köket. Scones med apelsin/citron marmelad och tea ska det vara, riktigt engelskt!
Nu ska jag återgå till pluggandet. Det tar aldrig slut.

Ridning VS. Golf!


Idag har vi i klass 9a spelat både golf och ridit. Båda två sporterna gick gallant. Trots att jag
varken gjort det ena eller andra på länge.
Jag har inte ridit på över ett halvår och golf minns jag inte ens sist jag spelade. Men det var
kul och det gick fint i alla fall!
Nu blir det plugg för hela slanten..

M&M's


Nu ska jag borsta igenom håret sedan ska jag hoppa i säng och äta M&M's och läsa
Eclipse!
Imorgon blir det ridning med klassen!


Moi, Issa, Tove et la Eiffel Tower


               En av mina favoritbilder från våran Paris resa, ska lägga upp massvis med bilder
                                                                                                                             när jag får tid till det!

Home, sweet home?

Jaha, då var man hemma igen då. Kändes rätt vemodigt att lämna Paris faktiskt. Det var en helt underbar stad, väldigt vacker och sjukt härlig. (Dom får ett plus i kanten för dom hade tusen Starbucks).
Hur som helst ska jag snart till skolan och efter skolan så blir det religonsplugg för hela slanten, har prov om Islam på onsdag, och det sägs att det är rätt svårt. Men ska också försöka lägga upp lite bilder från Paris.

NU DRAR JAG TILL PARIS!

NU DRAR JAG TILL PARIS!

DESTINATON PARIS!

Om en timme och trettiosex minuter ska jag och dom andra resande vara på plats för att stiga på bussen till Paris. Känns helt konstigt och helt underbart. Har aldrig varit i Paris innan, så det ska bli jättekul att se. Men innan vi får se Paris ska vi sitta på en buss i drya 16 timmar, inte fullt så mysigt, men det funkar nog.
Nu ska jag fixa det sista och sedan bär det av.

JAG SKA TILL PARIS!!!!

Snälla skicka ett vykort för jag undrar så...

 
Madde var här innan för att vinka av mig. Vi kommer inte kunna varken träffas eller prata på
en vecka. Känns rätt konstigt, det är en daglig rutin att prata i telefon med henne.
Vi satt i alla fall nere vid havet lite och pratade. Kommer sakna dig stort!

Ska även försöka komma ihåg att skicka henne ett vykort från Paris, men kan inte lova något!

0827

Shit pommfritt! Imorgon åker jag till Paris. Det känns jätteoverkligt. Och jag har inte ens börjat packa!
Om jag frågar Issa och Tove är dom nästintill klara, jag har inte ens valt ut resväska. Jag tror jag är lite i chocktillstånd, eller något, men idag ska jag packa fast först är det skolan som jäller. Kommer inte kunna sitta stilla, är helt hyper!!

9a, Ni är bästast!


Lite bättre än alla andra? Tack för en fin kväll igår, och ni som hjälpte mig, tack så jättemycket. Lite pinsamt i mellan åt, men som Broberg sa; det händer alla!
Nu ska jag och mitt stukade finger hämta frukost innan jag svälter ihjäl! Sedan ska jag snyta lite bilder från dom som var  smarta och tog med kamror igår!


7r8ere434#"¤"#¤dsdr

Det är sånthär som inte händer mig.

Svensklektion..

Sitter just nu och har svenska i biblioteket. Eller svenska och svenska, sitter mer bara och lyssnar på musik, Kent. Och på tal om Kent längtar jag som bara den till deras nya platta!
Nu ska jag återgå till att ha "svenska" lektion. Over and out.

07:54

Jag kan inte påstå att jag är pigg, snarare tvärtom. Stängde av min film kvart i fyra imorse! Lite väl sent.
Nu ska jag kasta i mig frukost, vilket består av scones som jag bakade igår, och sedan cykla till skolan. Måste komma i tid idag, vi ska ju repa med klassen inför fredag.

Jag är helt slut..?

Är helt utpumpad nu. Har precis duschat en timme, och nu kallar sängen. Verkligen härligt träningspass idag, tack för det Emilia!

I veckan händer en rad med goa grejjor!
♥ Tisdag; Styrke+konditionsträning
♥ Onsdag; Repa med klassen & Kondition på gympan
♥ Torsdag; Repa med klassen, Gymet & Börja packa inför Paris!
♥ Fredag; Spelning á la 9a & Festa á la 9a!
♥ Helgen; Fiesta! och packa inför Paris samt en rund på stan och förberda det sista inför resan!

LUSH BADBOMBER!


Nationellt nuva?

Nu dirket på morgonen väntar ett två och en halv timme nationellt prov i kemi. Jippie, verkligen det ämnet jag är bra på, eller inte. Lycka till allihopa!
Jag har lust att lägga mig igen och dra täcket över huvudet och vakna igen om en vecka, men inte det inte, nu ska jag iväg och göra detta provet. Om det går skit så gör det, om det går bra så är det ju alltid bra. Har inte pluggat, tycker det är onödigt faktiskt. Det fastnar ändå inte, och jag kan det inte bättre efteråt.

2207

Just nu känns allt bara dåligt. Ja, i stort sätt allt.
Jag är dålig på att visa känslor så det blir att klistra på ett fejkat leende och sminka sig och se glad ut i skolan imorgon...
Detta inlägget blev helt meningslöst, visserligen som alla andra inlägg. Bajjs.

ÅTTA!

Helt jäkla sjukt underbart, om åtta dagar åker jag och två av mina fina vänner till Paris. Känns helst otroligt, det ska bli jäkligt kul. Jag är så feting pepp att jag faktiskt ska ta fram resväskan redan idag, lika bra att smygbörja lite!
Om åtta dagar smäller det!

21:38

Ända tills nu har jag legat på soffan och ätit chips och spelat guitar hero, har varit helt seg ända sedan Amanda åkte. Och jag börjar blir rätt trött, så ska slänga ihop en banan- och jordgubb smoothie och lyssna på The Verve och läsa tror jag eller om jag ska se en film.

En Barnsdoms Vänn


Amanda sov ju här från igår tills idag, det var trevligt. Träffar knappt henne längre, vilket
är synd. Men när det väl blir av är det skojj, vi har ju känt varandra sedan bf. Rätt coolt,
att vi ändå hållt ihop så pass väl.

Plögg!

Dagen har bestått av plugg, plugg på en lördag, det är faktiskt inte så farligt som man tror. Speciellt inte då man har en bästis och nybakta vaniljbullar till hjälp!


Vuxenpoäng!


I
dag måste jag säga att jag har/kommer samla på mig en del vuxen poäng, så se upp Madde!
Dagens planer ser ut såhär;
♥ Skriva klart HHK:m (eller nästan)
Åka och handla på ICA
♥ Städa, dammasuga nedervåningen
♥ Baka vaniljbullar åt min jäst som kommer runt klockan 14:00.

Och allt detta ska jag försöka hinna innan klockan fem. Tidspress å du kära tidspress!
Tove tycker jag är såpass vuxen att jag börjar komma in i min 40års kris!


PAINFULLLL!

Jag tänkte lägga upp en bild på mitt grymt äckligt fräsch skoskav sår som inte alls gör ont! Det är sjukt äckligt, och egentligen är jag sjukt äcklig som lägger upp en bild på det, well well.
Man brukar ju säga vill man vara fin får man lida pin...

Marilyn Monroe

Åter igen sitter jag i datorsalan i skolan. Jag gör framsteg, jag har äntligen bestämmt vilket ämne jag ska skriva om på svenskan. Det blir en utav mina stora idoler Marilyn Monroe, det blir bra. Det ända är att vi ska hålla ett fyra minuter långt fördrag om det ämnet vi valt. Lite nervöst, tur att vi har hyfsat lång tid att förberda oss på!

Min lärare tycker tydligen det är helt okej att jag sitter och bloggar lite!


Fjärde Regn Dagen..

Nu är vi här i Halmstad inne på våran fjärde regndag på raken, börjar tröttna enormt på det. Det är trist, man kan inte vara ute eller cykla till skolan, eller kan och kan, om man vill bli förkyld i flera veckor kan man ju det. Men somliga vill inte det, så nu ska jag alldeles snart ner till bussen.

YESYESYES!

Jag har lust att ge den som skapade filmer om Andra- och Första Världskriget en stor kyss, nästan en lika stor kyss som jag vill ge han som spela huvudrollen i The Red Baron. Varje gång han dök upp på skärmen kände jag för att springa fram och kyssa tv:n, vilket jag faktiskt gjorde en gång!
Idag har varit en sådan dag då jag har känt mig bra. Eller jag är bra. Vi fick veta våra resultat på nationella proven (eller vi som låg på IG gärnsen), och vem klarade det om inte JAG! Är riktigt glad över det, känns sjukt skönt att slippa oroa sig nu över vilket betyg jag får i slutändan. Jag är godkänd, vilken lättnad! Jag hoppade runt och började till och med gråta lite.
Efter skolan åkte jag in till stan med käre Emilia och tittade på lite kläder, det blev en ny trekvart tröjja, ett linne och en ny BH.

09:55

Sitter i datasalen och har precis tagit mitt livs sista skolfoto här på Hallägra. Känns lite sorgligt, faktiskt. Hoppas fotot blev fint, vi fick ju nämnligen inte se det, som vanligt. Sedan har vi också tagit enskilda. Mitt blev bra om man tycker om tjock sälar med gult hår!
Nu ska jag fixa lite fakta om Marilyn Monroe och sedan ska jag på möte med Klaragymnasiets SYV. Lite nervöst.

Veckans "To do"

Tisdag; NP i Matte & Styrkepass på gymet
Onsdag; Skolfotografering, Möte med SYV från Klaragymnasiet & Stan med Emilia
♥ Torsdag; Gymet
♥ Fredag; Stan med Emilia och Issa
♥ Helgen; Amanda kommer hit!

Skolan; Hänga med på lektionerna.
               Fortsätta med kommande project.
Övrigt;  Hitta en lämplig vårjack till Paris
              
Med andra ord en hyfsat lugn vecka!

Efter regnet kommer solen?!


TREO!


Nu är jag helt återhämtad ifrån fredags natt/kvällen. Hela går dagen låg
jag bara hemma och kollade på film. Mådde inte särskilt bra. Jag kan
också påpeka att det var min första bakfylla, ingen härlig känsla dirket. Det
var rätt äckligt att vakna av att jag mådde illa och att huvudet dunkade men
nu är det över. Tack vare treo!

Bättre än alla andra? YESBOX!



En galet härlig grillning med 9a. Det bjöds på skratt och massvis
med annat. Tycker synd om er som missade det.
Givetvis är det en självklarhet att detta kommer göras om, tror att
jag talar för alla när jag säger det!
Jag hade i alla fall grymt kul, speciellt mot slutet när jag skulle resa
mig upp och gå till min cykel!
Tack för en galet bra kväll, vi är bäst!

Grillning a la 9a!

Ska iväg på ännu en grillning ikväll. Denna gången är med klass 9a, plus några flickvänner. Det blir mysigt, att umgås med klassen utanför skoltid.
Däremot är mitt lokalsinne inte det bästa, så jag vet inte riktigt var vi ska träffas. Det blir la bra!

RSS 2.0