Alla har höga förväntningar...

Idag är det nyår.
Egentligen vill jag inte fira alls men eftersom de andra vill det så okej. Jag hade själv kunnat tänka på mig att bara ligga och titta på film helt själv, det är vad jag vill. Men så ser inte planerna ut inför ikväll, utan att Madde, Issa och Tove ska hit. Madde och Tove vill egentligen festa, visst visst, men jag tänker inte göra det. Jag känner ju inte ens mig motiverad till att göra något alls.
Alla har så stora förväntningar inför nyårsafton, varför är det så?

Jag ska i alla fall in och titta på fyverkirierna med Issa om en stund.
Sedan ska jag hem till Hasse och Katti och äta middag innan mina väner kommer.


Twilight, igen!

Då har jag äntligen sminkat mig och lätt på mig. Ska snart iväg och se Twilight med min familj, hoppas de tycker den är lika fantastisk som jag tycker!
Jag talade i alla fall om hur snygg E. Cullen är! Men de verkade inte bry sig, de sa bara åt mig att inte berätta hela handlingen, tydligen är jag bra på det.

Nyss så testade jag en Dream Matte Mousse eller vad den heter, jag ångrar att jag testade den. Jag blev bara lika arg som förra gången jag testade den. Personligen tycker jag den är urkass, i alla fall till min hy.
Ska inte testa den mera nu!

Final, alltid lika spännande!

Jag hade faktiskt tänkt fixa fika, baka en kaka eller något liknande. Jag var sugen ändå tills jag tog fram min "kakbok" då blev jag bara illamående, inte alls kul.

Så nu sitter jag och kollar på Project Runway i stället fast jag har säkert sätt denna finalen tre gånger tidigare, men den är spännande så en gång till skadar nog inte.
Det är faktiskt lika spännande fast jag redan vet vem som vinner! Christian! Han är bara för skön människa, honom skulle jag järna ta en fika med.
Sedan får jag sådär pytteskinn när jag ser deras olika kollektioner visas upp på runway:en, jag är lite töntig. Jag förstår verkligen inte hur de bara kan se sådär helt lugna ut när de presenterar vinnaren, jag hade förmodligen legat på golvet och rullat runt eller något liknande.

Frukost!

Nu har till och med jag gått upp!
Sitter i vardagsrummet och har precis lagat frukost eller lunch. Eller nej inte lagat, så duktig är jag inte, jag har mer värmt det jag åt igår.
Idag har jag bara tänkt ta det lungt, och ikväll bli det Twilight med familjen! Det ska bli trevligt trevligt.
Är jag helt ute och cyklar eller är det sista dagen i året tvåtusenåtta?!

Rykten på grund av en BILD!

Jag känner mig aningen irreterad!
Ska inte jag kunna lägga ut en bild på mig själv när jag "spänner ut" min mage utan att få en massa rykten och kommentarer? Själv tycker jag att jag ska kunna det, jag ska även kunna skriva "vecka 11" som bildtext.
Tydligen förstår inte folk bättre. Är det en självklar het att jag nu är gravid pga. av en ynka bild och en massa folk som påstår det?
Om det nu hade varit så att jag hade varit gravid hade jag verkligen inte lagt ut det på bilddagboken, absolut inte! Är folk så dumma så de tror det?
Tänk så fel allt kan tolkas på grund av en bild. Bilden är och förblir ett skämt mellan mig och Issa, och det är bara vi som förstår skämtet. http://jaggerdigminmorgon.blogspot.com/
Jag måste påpeka att jag faktiskt är upprörd och syftet var verkligen inte att det skulle uppfattas så som det har blivit.

Avstängt internet

Om det finns något jag skulle klara mig utan är det nog avstängt internet. Det är grymt störande.
Igår hade mina föreldrar stängt av det med flit och sedan vägrat sätta på det igen.

Nu vart det tydlige ändrade planer, jag skulle nämnligen träffa Issa idag. Men nu blir det till att träffa Emilia också. Vilket jag inte har någpt emot. Hon är en trevlig prick!
Jag måste bara hinna göra mig iordning innan jag ska åka. Men det är ändå rätt lungt bussen går inte förens vid två.

Hard work, work!

Nu har jag precis varit nere och lämnat av Madde vid bussen. Och det är faktiskt dags för lite skolarbete, skulle ju skriva ett helt arbete om blodomloppet. Har knappt börjat!
Det är bara att "get to it". Trist, men det måste göras.

Min förvandling till vampyr

Jag tror på fullaste allvar att jag håller på att bli en vampyr, eller så läser jag Twilight lite för mycket.
Fast å andra sidan hade det varit fräckt att vara en vampyr. De påstås ju vara vackra, det hade jag verkligen inte haft något emot!
Jag har faktiskt tre andledningar som kan stärka min teori är att jag sover inte, äter inte lika mycket och jag blir allt blekare.

Usch, måste sluta fåna mig.
Ska läsa nu. Hade tänkt börja på När jag hör din röst. Om jag kunde drömma är ju helt oemotståndlig. Ska se den på bio på måndag igen. Fast denna gången med min familj. Det ska bli trevligt trevligt.
Hoppas de tycker den är lika bra som jag tycker.
"Om jag kunde drömma, då skulle jag drömma om dig."


Marsipan

Idag känner jag mig som en grågårig tant på hundra år. Det känns som denna dagen har varit hur lång som helst och att jag har varit vaken i flera år.
Fast sedan om jag tänker tillbaka har jag inte gjort sådär fasansfullt mycket.
Jag har varit inom stan och bytat en tröjja mot en jättefin BH i marsipangrönt, beställt skor och åkt hem till Madde en stund. Och sedan beslöt vi oss för att gå in till stan en stund igen. Trevligt att träffa henne, känns som det var länge sedan.

Nu ikväll har jag kollat på Barnhemmet. Den var jättebra!
Mycket bättre än jag hade förväntat mig. Den var en riktig rysare, den slutade både bra och grymt sorgligt. När spanskan på skolan såg den tycker jag de överdrev en aning. Den var inte så läskig att man måste sitta och skrika flera timmar!

KÄR

Nähä, det räckte visst inte med att vara påtok kär, jätteont i halsen och yr!
Nej nu ska jag tydligen vara snorig som jag vet inte vad också. Orättvist.

Annandagen

Detta är då mitt hundronde inlägg. Jag känner mig rätt så stolt över det jag har lyckats åstakomma.
Idag var en bra dag. Vi åt lunch på en mummsig kina resturang. Somliga åt mer än andra, jag var en av dem. Efter vi hade lunchat klart så gick vi och tittade runt på rea:n ett tag.
Jag hittade ett linne och en tröjja på Vila. Funderar på att ha linnet på nyår, det var rätt fint.
Många blickar fick jag idag också, undra vad det beror på.

Denna dagen har jag även hunnit med en del annat. Jag var en stund hemma hos min mormor och träffade lite av släkten. Fast halva hade redan åkt då jag anledde.
På vägen till mormor hände det en pinsam insident på bussen. Jag har mega hosta. Så blev jag helt varm och svettig så kliade det i halsen, och ja, jag kräktes på bussen.

 

Annandags Lunch

Snart ska jag iväg på annandags lunch med tjejerna, det ska bli riktigt kul. Sedan blir det nog lite mellandags shopping, kanske.
Det här med annandags lunch är det en blivande tradition? Haha, kanske.

Nattuggla!

Jag känner mig lite som en nattuggla. Eller varför inte en vampyr? Det hade varit tufft. Den enda viktiga skillnanden mellan mig och vampyrer är att jag avskyr blod. Blotta tanken får mig helt illamående.

Nu har jag precis kollat på Harry Potter och den flammande bägaren. Det är nog den bästa Harry Potter filmen, med undantag att Cedrik dör. Och att sjöjungfruarna är fula.
När jag tänker på en sjöjungfru tänker jag på en vacker kvinna eller tjej med fiskfena och långt hår, och looks like a virgin. Precis som Quinn i The Used.

Jag tror att jag ska lägga mig nu. Ska upp tidigt imorgon, ska ut och luncha med tjejjerna. Det ska bli riktigt trevligt. Jag tror att vi har en del att prata om!
Måste bara tillägga att Rob är snyggare som Edward Cullen än som C i Harry Potter.
  
 

Min första vegitariska jul

Internet har varit nere sedan igår förmidag. Fast jag hade det trevligt i alla fall.
Jag hade inte så stora förhoppningar på julen detta året för jag hat inte varit någon såndär "julmänniska", men igår var faktiskt trevligt. Först kollade vi på Kalle Ankna och fikade, vid fem tiden kom min farmor, farfar och farbror. Då åt vi julmat. Jag måste bara påpeka att det var min allra första vegitariska jul, med vegitariskjulmat. Spännande. Det blev bara coscos, för det tycker jag om!

Lucas blev helt till sig när tomten kom, han sprang runt och var jätteglad. Men sedan när tomten frågade efter en kram blev han rädd och sprang iväg. Det var lite kul. :)
Jag fick faktiskt fina paketer. Jag har nog kommit förbi det där stadiet där jag bryr mig om mängden av paketer. Jag fick nya påslakan svartaprickiga, en parfym (disel fuel for life), twilight böckerna, biokort, Coldplay skiva, en dagbok, bodylotion, skivpresentkort och lite annat!

Just nu sitter jag här framför brasan med min dator i knät, dess värre funkar inte internet. IGEN! Det är störande det har varit sådär till och från ett tag. Tur att jag hade uppe blogg sidan när det stängdes ner.
Nu börjar Brooke knows best! God fortsättning!


Kalle Anka!

Nu har Kalle Anka börjat!
Det är en tradition, man måste ju se Kalle. Så är det bara. Det är en oskriven julregel.
Haha!
Lucas är helt till sig idag också, tomten kommer ju idag.

Doppar dagen!

Precis som jag hade anat. För en stund sedan vaknade jag med feber, halsont och förkyld. Kul!
Det är bara att bita ihop, sitter just nu framför TV:n i min nyårsklänning, jag kom på igår att den hade varit mycket finare på Madde. Men men, köpt är köpt.
Snart börjar Kalle Anka, då ska min farmor, farfar och farbror komma hit, jag tror inte kusinerna kommer för de ska nog vara hos sin mamma. Fast det hade varit roligare om de också skulle komma hit.
God Jul!!!


Sjukling

Snart kommer våra gäster, de ska vara här om exakt sju minuter. Men min släkt brukar vara rätt så sen, det är nog därifrån jag har ärvt det. Min senhet då alltså.
I alla fall, tre åringar är rätt så mysiga ibland, jag vill ha en egen. Fast jag får nöja mig med Lucas så länge. Han blev helt till sig när han fick öppna sina presenter tidigare, och snart kommer han att få flera! Det är kul att se på, haha.
Jag mår inte alls bättre trots att jag tog en dusch och sminkade mig och sånt. Snarare tvärtom, jag har jätteont i halsen, det svidare sådär härligt! Jag har säkert feber också, sedan skulle det inte förvåna mig om jag blev magsjuk tills imorgon, eller varför inte få influensan?

Dagen före doppardagen!

Tänk att det verkligen är julafton imorgon! Det känns inte så, delvis för att det inte är någon snö alls ute och delvis för att det bara inte känns så.
Idag fyller i alla fall mina allra minsta bror tre år, så ska snart hoppa in i duschen innan alla gäster kommer.
För ungefär fem minuter sedan lade jag märke till att min blixt på min Canon EOS 450 inte funkar som den ska, blixten fäller nämnligen inte upp sig. Jättekul verkligen. Hoppas att den går att fixa annars blir jag ordentligt sur.
Något annat som också kan göra mig sur är om jag får feber tills imorgon. Det skulle verkligen inte förvåna mig. Idag känner jag mig såhär hängig och har ont i halsen. Sedan sov jag till två också. Usch!
Nu blir det duschen, ansikts mask och andra kurer för att bli friskare!

Fred saves the day



Nu börjar jag bli lite trött.
Ska ligga och titta på Fred tills jag somnar, älskar den människan!

Jocke Berg?!

Nu har jag äntligen gott och lagt mig. Jag förstår verkligen inte vad det är som göra mig så himla trött.
Har i alla fall haft en jättetrevlig kväll hemma hos Madde! Vi käkade god mat, spelade monopol och var allmänt roliga. Det roligaste var nog att vi skulle pistol hota M för att få S att komma hem till Tove. Haha, jag skrattade tills tårarna rann. Jag tror faktiskt jag måste skriva ner den konversationen imorgon.
Sedan kan vi även konstatera att Jocke Berg är dålig i sängen därav de deppig texterna. (?!)
Nej, jag har inte skrattat så mycket sedan sist vi sågs!!



    

South Park!

Mitt internet segar och South Park är mitt favorit program. Verkligen, det är jättebra!
Ska snart mejla till UM, måste veta vad det är för fel på min mage. Den är helt rund av sig. Usch.

Chill innan finmiddag.

Då var städningen helt och hållet avklarad. Det känns skönt, slipper jag göra det imorgon precis innan alla gästerna kommer. Det brukar oftast bli så, men inte denna gången.
Nu så ska jag snart iväg till Madde, fast först ska jag bara sitta och titta på TV och ta det lungt. Har faktiskt haft en riktigt jobbig dag, gick upp redan vid halv två. Nej, jag har faktiskt haft en helt lugn dag, men jag är ändå jättetrött. Jag vet nog varför.
Jag har faktiskt lite dåligt samvete för att Madde inte får sin julklapp idag. Den har ju inte kommit ännu, dålig stil tycker jag.

Julstök och Kräm

Nu har jag äntligen städat klart och bara dammsuga och troka av hyller,bord och liknande återstår. Eller, då är jag ju faktsikt inte klar. Hur som helst tog jag en pause så nu sitter jag på golvet och äter kräm. Jordgubbskräm är något bland det bästa som finns.
Men nu back to business, jag ska nämnligen över till Madde sedan på finmiddag och monopol spel.
Det ska bli mysigt.

Coldplay - en himmelsk drog

Jag måste erkänna att på sista tiden har jag endast lyssnat på Coldplay. De är bara för bra och jag kan verkligen inte sluta lyssna på dem.
Synd bara att jag inte kommer se dem. Vilket jag har valt själv att avstå ifrån. Sorgligt med sant.
Men de är i alla fall bara hur bra som helst.
Jag tror nog jag ska tacka personen som fick mig att lyssna på dem någon gång. Men till det krävs det nog mycket mod. Hihi.

Heartbreak hotel

Det är faktiskt väldigt skönt med en varm laptop på magen och dubbla duntäcken.
Har precis sett Heartbreak Hotel, gillar den filmen jättemycket. Kan se mig själv och Madde hålla på sådär som de gör om några år, kanske om sådär en tjugo år kanske mer. Nej, jag vill faktiskt inte vara frånskild, men samtidigt vill jag inte bli någon sur möglig tant!
Jag borde sova snart, har strikta order om att städa rummet imorgon.

Gravid? Nej bara mycket kaffe

Efter en mycket hektisk dag bestående av julklapps handling och fika ligger jag här i min säng och slöar i myskläder och raggstrumpor. Eller hektisk var nog att ta i lite. Men jag fick jäkligt ont i ryggen.
Nu har jag faktiskt bara Madde och Jesper kvar, ska försöka klämma in det någon dag nu. Det är ju bara tre dagar kvar till julafton, det känns lite konstigt. Tycker att det vart jul alldeles nyss. Tycker också att året tvåtusenåtta bara har färsvunnit, men om jag tänker tillbaka har jag ju faktiskt gjort en hel del.
I alla fall, det var msyigt att handla med Issa, satte sprätt på nästan sexhundra kroner, men då har jag även köpt en ny bh till mig själv. Efter vi hade handlingen avklarad köpte min snälla vännina kaffe till mig på Espresso House, mysigt. Det var då vi upptäckte att jag är gravid! Fast givetvis är jag inte det, men det är ett skämt mellan oss som bara vi förstår. Men min mage var helt rund och hård, så när jag kom hem var jag tvungen att ta kort på den. Mamma frågade också om hon skulle bli mormor. Haha.

Resultat efter mycket kaffe
 


Brottom!

Oj, är klockan redan så mycket?
Nu ska jag kila ner till bussen. Ska nämnligen handla julklappar tillsammans med Issa. Det ska bli mysigt!
Önska jag kunde mobilblogga..

Julbord

Egentligen är det bara tre dagar kvar till julafton nu. Fast jag räknar det som fyra. Jag lyckades faktiskt hitta julklappar idag så imorgon eller om man vill säga idag ska jag in och köpa dem med Issa, har även kollat ut en julklapp till mig själv. Ibland måste man tänka på sig själv, fast det är jag redan bra på.
Vill även påpeka att det har varit en trevlig kväll. Amanda och jag gick hit efter julbordet och tittade på film. Jag visade även henne min kärleks span. Tror faktiskt inte hon tyckte han var någon höjdare. Men det tycker jag. Verkligen.
Givetvis såg vi min absoluta favorit film, Sex and the City. Man kan inte se den för många gånger.




Cloverfield

Känner mig bättre nu, faktiskt.
Julbordet var väl okej. Inte riktigt min grejj, har aldrig gillat julmat.
För tillfället befinner jag mig i soffan med Amanda, vi tittar på Cloverfield. Har sett den en gång innan, den är helt okej, något märklig men helt okej.

Tacka vet jag smink

Jag har bara drömt mardrömmar inatt. Trevligt, trevligt. Jag drömde att jag satt i ett badkar som fylldes av tårar av blod, tillsut drunknade jag i blod. Och när jag vaknade vara mina kuddar helt blöta, jag tror jag hade gråtit i sömnen, brukar göra det. När jag kollade mig i speglen i morse var det ingen vacker syn, so much for vackrast i världen. Jag var helt blek, mina läppar var äckliga och ögonen var röda. Tacka vet jag smink.
Idag ska jag i alla fall försöka rycka upp mig, åka in till stan med Amanda och kolla ut julklappar nu är det bara fyra dagar kvar till julafton och tre dagar tills Lucas fyller år. Senare ikväll ska vi på julbord hemma hos ett par gamla kompisar, jag förstår inte varför egentligen jag ska med, äter ändå inget på julbordet.

Mera gnäll...

Besikelsen är stor. Det är det enda jag kommer prata om de kommande veckorna.
Min nuvarande status är tjock och ofräsch, jag ligger i min säng med datorn på magen och jag har exremt snygga dubbelhakor när jag ligger såhär. Som en bonus mår jag även jätteilla, jag tror det kan vara att jag äter för mycket klementiner eller så är det besvikelsen.
Jag tror faktiskt jag ska lägga mig snart och läsa hur kär får man bli. Den boken är mysig, titlen passar lite till mig just nu.
Stor shoppingdag imorgon, ska försöka få gjort min julklappshandling med Amanda imorgon, det var länge sedan vi träffades.

Stor beskivelse

Sitter här med min "nya" laptop! Heter det laptop? Eller ja, helt splirrans ny är den ju inte, men det duger. Fast tyvär har jag varken bilder eller musik här, men det blir snart en ändring på det.
Jag är faktiskt rätt så jättebeskiven för tillfället, jag har ett stort skäl. Fast för andra kanske det inte är sådär mega viktigt och spännande som det var för mig. Usch och fy. Nej, det gjorde mig besviken, nu känner jag mig inte alls motiverad på att åka överhuvudtaget, så det blir antaligen inte va alls. Tyvär.
Åhh, jag kommer verkligen gnälla hur länge som helst, jag som hade hoppats.
Nu har jag heller ingen lust att skriva något posetivt.

Vackrast i världen

Jag sitter här och äter pepperkaker och lyssna på Coldplay och känner mig vackrast i världen. Det är en sådan bra dag idag. Vi har fått jullov, betygen är utdelde. Allt är bra!
Tänk att det snart är julafton, jag som inte har börjat julhandla ännu, får ta och göra det. Snart.


"Filip, visst gillar du oss?"


Kär. Det är ett ord som passar mig alldeles utmärkt just nu. Jag kommer säkert bli sådär
blossande, vanvettigt gnister kär som det står i min favorit bok. Tänk så blir det inte bara tänk om utan att det verkligen blir om.
Tänk att detta är nästsista terminen med 9a. Nästa termin är den sista, det känns helt sjukt. Kommer njuta järnet nästa termin. Idag hade vi faktiskt en sådan där bra dag. Vi kollade på Sunes jul, gick runt i skolan och fotade och bara var.
Sedan dansade vi självklart, det är ju tradition på hallägra att alla årskurser har en speciell dans. Jag var mogen nog att ställa upp på åttornas dans också. Men våran var ju bäst. Det gick gallant.
Och man blir ju lite stolt när pojkarna i 9a vann årets "Sune" utklädda som emos fast att de hade fuskat lite. Men får man i 9a är fusk helt och hållet tillåtet. Något som gjorde klassen mindre stolta var att vi faktiskt förlorade vollybollen med lärarna. Jag tror inte någon var särskilt peppad.
Har i alla fall haft en super dag!

  
   
  
 

MIN FINA FLICKA


9a in ACTION!


Det har varit en bra dag idag.
Det började med att jag och Emilia åkte till John B. för att kolla på skolan, jättebra skola verkar det vara. Blv imponerad och förvånad, kanske är det en skola för mig? De sa att det var mycket praktiskt där och inte så jättemycket teoritiskt. Det är en stor fördel tycker jag.
Vi fick prova på att fota i fotostudion, jättekul. Vi tog "julbilder" med ljusslingor och mörker det blev fräckt.
På eftermiddagen spelade vi innebandy, vollyboll och fotboll på skolan. Eller jag kan ju inte direkt säga "vi" jag var ju själv inte med. Jag gjorde det jag gör bäst. Ta foton, snacka och peppa. Vi fick möta 9c och 9e.
Tyvär gick det inte lika bra som sista då vi spelade vollyboll bara.
Det känns som jag har hunnit med mycket idag, för jag har även hunnit med att vara i stallet. Äntligen! Tog lite foton på min älskling, jag har verkligen saknat henne. Jag var jätteglad för idag skrittade vi i tio minuter! Och imorgon blir det tio minuter till. Det känns jättebra att hon är bättre.

   

9a in ACTION!
   

   

   

Innebandy!

Gårdagen vill jag inte tala om. Aldrig mera. Fast jag vet ändå att det kommer komma flera sådana gårdagar.
I alla fall. Skolan idag var mysig, vi gjorde inget särskilt. På en utav rasterna satt jag, Issa, Frida, Emilia, Tove, Filip, Broberg och Anton och sjöng julsånger, vi är supermys.
Lektionerna med Sandra hade vi inte, vi satt nere i sporthallen och kollade på våra pojkar som spelade innebandy! Tyvär vann de inte. Men de ligger tvåa i halland eller om det var halmstad! Man blir stolt.
Nu ska jag snart iväg och köpa livs viktiga saker och träffa Empe!

We live in a Beautiful world

Det var tydligen jordbävning inatt / imorse. Först blev jag jätterädd och trodde jag drömmde, men sedan orkade jag inte bry mig om jag dog eller inte. Sorgligt men sant.
Det blev inget GK:s igår, det ändrades på fem minuter, allt bara rasade. Igen. Det är svårt att förklara av som utlöser det hela, alla bråken.
Idag mår jag inte bra helt enkelt, men det ska jag inte visa i skolan. För i skolan är det enda stället förutom när jag är med vännerna då jag verkligen kan vara mig själv. Här går det inte riktigt.
Om jag hade fått chansen att flytta hade jag tackat "ja"packat mina saker och stuckit

Bones are sinking like stones
All that we fall for
Homes places we've grown
All of us are done for

Coldplay!

Nu har jag kommit hem från skolan. Det har gått jättesnabbt idag känns det som.
SO redovisningen gick toppen! Enligt dess skapare då, hoppas bara att Henrik medtycker.
Jag hade tänkt skriva en lista över saker som jag ska handla nu, ska alldeles strax iväg med mammsen till GK:s. Då hade jag tänkt passa på att prata om Coldplay, vilka jag hade tänkt åka med och lite annat sånt som hon säkert vill veta. Det ända probelemet just nu är att biljetterna är rätt så dyra och jag har inte fantastiskt mycket pengar för tillfället. Som en bonus på det är det bara sektion fyra på ståplatserna som är lediga, men jag antar att det är bättre än ingenting!

Kameler

Står återigen här vid Henriks kateder, vi håller på att förbereda vårat SO reovisning.
Hoppas att det går bra! Men det gör det säkert.
Tove tycker att vi ska göra värsta dansan eller att vi ska hålla för öronen, ögonen eller att vi ska hoppa runt. Medans Issa tycker vi ska stå helt vanligt. Frida tycker det är svårt att säga aktier!
Haha, det kommer gå toppen!

Lam söndag

Idag har det varit ännu en sådan rätt så lam söndag.
Egentligen har jag inte gjort något alls. Eller jo en sak. En sak som jag önskar att jag hade råd med att få fixat av ett proffs. Nämnligen frankmanekyl. Det hade varit toppen att få det fixat, tills vidare får jag göra det själv.
Bortsett från det har jag bara lyssnat på Coldplay och ätit clementiner. Jag funderar på att åka och se Coldplay, de är ju riktigt bra!
Imorgon är det skolan och på fredag får vi jullov. Härligt!

Tredje Advent

Nu har jag äntligen orkat gå upp. Förstår inte varför jag är så himla trött.
Jag har tankar på att köpa en egen adventsljusstake en det slog mig just att det redan är tredje advent. Tiden går snabbt. Nu ska jag faktiskt äta lite fika och sedan ringa till Madde. Om jag inte ringer till Madde kommer jag antagligen bara vara hemma och städa idag.


Pepperkaksbak!

Heldag av pepparkaksbak med tjejjerna idag! Det var riktigtmysigt, julstämningen har just anlätt på riktigt.
Jag trodde att jag skulle behöva köpa pepperkaksdeg på Hemköp men jag hade tur, igår kväll hade mor min gjort en till mig. Så allt jag behövde köpa på väg till Emilia var M&M's vilket de inte hade så det fick bli Non-Stop.
Vi bakade i massor.
Issa som är ett år yngre än oss gjorde kukar, jag gjorde kameler med stora ögon, Tove gjorde massa söta egna och Emilia gjorde massa olika med silver på.
Vi kommer säkert gå långt inom pepparkaks branchen, även fast våra första tre plåtar blev något tjocka och brända. Bortsätt från att vi bakade låg vi på golvet och rullade runt, pratade en massa, tog foton men förvånarnsvärt gjorde vi vårat SO project. Det känndes bra.

     
       
   
   

     


Friday I'm in love

I morse när jag vaknade var det hlet vitt ute. Snö.
I skolan have vi snöbollskrig inne, det är en tradition på hallägra. Nej men det var kul, fick bara en på mig. Det vr Esset som kastade den.
Efter skolan åkte jag och Emilia in till stan och kollade på skor, men vi tröttnade. I stället gick vi och köpte fika och fikade på hennes altan.
Hann även träffade Madde en stund! Det var msyigt, vi lagade mat. Eller Madde lagade mat, jag satt på golvet.
Om jag måste erkänna det så är jag faktiskt kär. Det är nog första gången jag erkänner det. Idag på SO:n kollade girlsen min blogg, det blev aningen pinsamt.

 

            

Det lönar sig...

Morgonen började med två timmars syslöjd. Tänk att det var sista gången i hela mitt liv jag hade syslöjd!
Har varit jättetrött hela dagen, tar mycket på krafterna att vara skåderspelerska. Haha.
Idag har jag fått höra en massa kul saker om Julshowen, jättekul verkligen, det lönar sig att arbete hårt. Tydligen var jag uppskattad och mina sumobrottare givetvis. Det var till och med några som frågade om jag kunde skriva Konnichiwa så som jag gjorde, smickrande men jag avstog.

 

Julshow!

Idag var det julshow!
Ritkigt kul i år också. Lite bättre också, har hört det på många håll.
Självaklart var jag ute i god tid på morgonen, vi började vid nio men jag var där redan tio i åtta. Men det var mysigt, vi fixade det sista och slöade lite.
Vid nio droppade alla andra medverkande in. Vi hade genomgång. Sedan blev det dax för sminking, håruppsättningar och kläder.
Första föreställningen var bäst. Den andra gick också bra och den tredje, men den första var bäst.
Jag hade två snabba byten mellan min gesha roll och min James Bond roll, jag hann inte få av mig sminket! Det blev en sexyBond med gesha smink.
Mycket mer finns inte att säga, förutom att det var jättekul och synd att detta var sista året för mig.
Coldplay killarna var grymast! Simon, Ragge, Max och Kingsley!

   

        

Första bilderna är de ända "avlånga" från kamran därför blev de större.
Och det funkade inte att förminska dem. Så de får förbli stora :)
Bilderna tycks vara meningslös, men vädligt kul hade vi!

         

         

         

 

En lyckad Julshow må jag säga!
Riktiga kul.
Party bakom scenen, kvicka ombyten, spaningar oh mycket mer!


Jag är kär

Idag var det Julshows rep. hela dagen igen! Det är faktiskt kul, lite synd att det är sista dagen imorgon. Jag tror det kommer gå bra imorgon, alla vet vad de ska göra och när de ska in. Det är bara mitt smink och min påklädning som är aningen krånglig. Men det löser sig, vi har duktiga stylister.
I övrigt har det inte hänt något särskilt.

Han är sådär fin
Sådär fin så man nästan smälter
Man blir i alla fall sådär varm
Han är sådär fin när han spelar piano
Jag är lite kär.

Streeeeessigt!

Jag blev faktiskt rejält försenad i morse, inte bra. Jag hann inte ens äta frukost, däremot blev mina vänner förvånade att jag hade hunnit sminka mig och hela kittet. Allt handlar om prioeteringar.
Repetetionen idag gick brabra. Scenen är klar och det känns skönt, det blir nog inte lika stressat som förra året.
Men däremot finns det andra saker som lär bli stressiga inom skolvärlden. Jag har nämnligen två bildarbeten tills på fredag, inte nog med det. Ska även köra kemi, svenska och matte. Det löser sig nog.
Imorgon blir det också Julshows repetetion, fast på scene! Det är det som är det roliga!

God Måndagsmorgon!

Äntligen internet igen, det har varit nere i helgen.
För övrigt har det varit en bra helg, i lördags fikade jag och Madde. Och sedan sov jag hos henne.
Nu är det måndag igen, det tycks vara måndag hela tiden! Jag försov mig jättemycket idag, har precis vaknat och vi börjar om en kvart. Sånt händer.
Idag har vi Julshow rep. hela dagen. På onsdag smäller det!
Ska skynda mig nu, hejsvejs!

Debatt!

Sitter här vid Henriks karteder, vi ska alldels snart börja filma sista delen till våran So-film.
Det kommersäkert gå bra, vi får även hjälp av Saga denna gången.
Emilia ser något frustrerad ut och Tove talar om att hon kan vara banken medans hon flitigt flyttar stolar och bord.
Om man kanske skulle ta och hjälpa till?
Vi ska i alla fall ha en liten debatt om Banker och Aktier eller så ska vi fixa en drama
Back to work!

Dessa kodmallar...

Rubriken säger allt.
Alla dessa jäkla kodmallar gör mig galen!
Hade varit så himla mycket lätter om man kunde gör det på något smidigare sätt.

Ett varför

Det är en sak som jag har tänkt på väldigt mycket under de två - tre senaste dagarna. Jag har velat pierca septum i över två år nu. Självklart får jag inte.
Då kan man ju fråga sig själv varför?! Varför går jag inte det?
Det är ju ändå mig själv som det kommer sitta på, det är mig det kommer göra ont på och det är jag som blir "fulare", om man vill kalla det så.
Om det hade varit mitt barn så hade jag låtit den pierca sig, för som sagt det är ju den som det kommar synas på. Inte mig själv.
Usch, jag vill verkligen pierca septum. Jag tycker verkligen det är stört snyggt och jag vill!!!
Charmig bild som är ifrån google.

                                                   

I'm a busy women!

Idag efter skolan har jag bara tagit det lungt, nästan i alla fall. Jag känner mig rätt  stressad så jag kände att jag behövde ta det lungt. Jag tittade på gamla Project Runway avsnitt och L Beach medans jag åt pepparkakor och lussebullar. Det var mysigt.
Just nu sitter jag och lyssnar på samma låt som jag har lyssnat på ett bra tag nu. Nämnligen Lollipop Luxury med Jeffree Star, den är grymt skön tycker jag!
Imorgon har jag även ett svenska tal om boken Vingklippt Ängel där jag har valt ut bland annat citat, sedan ska jag också prata lite om boken och varför jag valde citaten. Jag måste erkänna att jag är aningen nervös. Jag tycker verkligen inte om at prata inför mycket folk. Men det kommer säkert gå bra, har skrivit ner lite stödanteckningar och punkter så att jag inte glömmer av mig helt.
Slutligen, jag lyckades boka om John Bauer, fast självklart dubbelbokade jag mig. Det får bli samma dag som trippelbollen, det är sånt man får ta ibland.

    

Nästan inget blir som man tänkt sig

Idag är det andra december, andra luckan i adventskalendern och tjugotvå dagar kvar till julafton.
Det ska bli mysigt med jul i år, bara det kunde komma lite snö. Just nu är det bara grått och regnit. Som vanligt ligger jag flera steg efter med julklappshandlingen, jag hade faktikst tänkt vara ute i tid för en gångsskull. Men så lär det inte bli. Nästa år!
Något som inte heller blir av är John Bauer imorgon, jag skulle dit och kolla IT-media linjen. Jag fick just försöka boka om tiden, jag hoppas verkligen att det kommer gå. Annars kommer jag söka utan att veta hur det är där, det känns lite konstigt. Anledningen till att det inte blir av är att Emilia och ingen annan tycks kunna erbjuda sig att följa med. Riktigt dålig stil faktiskt. Det tycks aldrig bli som man tror.
Jag känner mig lite stressad, jag ska försöka hinna med JB innan jullovet men också LBS, kemiarbete, SO-film och en massa annat. Förhoppningsvis kommer det gå vägen.



Första December!

Då var det måndag igen. Tiden tycks bara rusa iväg.
Det är redan första december och bara tjugotre dagar kvar till jul, även valet inför gymnasiet börjar närma sig. Förut var jag verkligen säker på vad jag skulle gå, men nu, nu vet jag inte alls. Kanske blir det Mediaprogrammet kanske blir det Hotel och Resturang! Jag får se, ska besöka lite olika skolan både nu i december och i januari.
Nu tror jag att jag ska kolla på Julkalandern, förra året kollade jag inte ett dugg på den.

RSS 2.0