Nattuggling

Trotts att jag hade varit uppe sedan sex igår hade jag väldigt svårt att somna inatt, faktiskt. Jag gick och la mig runt tolvtiden men när klockan var närmre halv två kunde jag inte sova. Jag låg och tänkte på allt mellan himmel och jord men fastnade som vanligt för ämnet jordens undergång. Dom som känner mig väl vet att det ämnet är en ständig oro för mig, varför vet jag inte men så är det.
Så kom jag att tänka på vad Emma i min klass hade sagt om maya indianerns framtidstro, att jorden skulle gå under 2012. Jag kände mig tvungen att google allt som hade med maya indianerna att göra. Sagt och gjort. Klockan kvart över tre hade jag kollat nästan allting mycket noga och hittade inget om årtalet 2012. Då kände jag mig med en gång lättad och kunde gå och lägga mig efter det.

Kommentarer
Postat av: M

vilken fin blogg! :D

2009-06-07 @ 10:36:07
URL: http://typiskt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0