NYÅRSAFTON!

Igår hade jag jättekul!
Jag ångrar verkligen inte att jag bestämmde mig för att fira, tänk så hade jag varit tråkig och bestämt mig för att sura.

I alla fall efter fyverkirierna igår vid femtiden åkte jag hem till Katti och Hasse.
Måste tillägga att fyverkirierna var jättevackra, det var säkert billigt att anordna det.
Planen var den att jag skulle äta en trerätters middag där, men det blev inte så. Efter förrätten blev jag tvungen att springa iväg, då var klockan tjugo över åtta och flickorna skulle komma halv nio. Stressigt.

På något sätt lyckades jag ta mig hem och fixa mig aningen innan Issa och Tove anledde. Sedan väntade vi på Madde och medans vi gjorde det skrev vi ett varsitt flummigt dagboks inlägg och tittat på Sssss i skolkatalogen!
Sedan när Madde kom käkade vi glass och körde Jag har aldrig.
Tiden bara försvann iväg. Rätt som det var var det dags för champange och fyverkirier!
Vi eller jag plockade undan lite, sedan fick vi säga åt Madde att kissa innan vi skulle gå ut!

Väl ute gick vi fört mot kolbrottet där Issa tvärtvägrade gå för det var bäckmörkt, jag som hade tänkt att vi skulle kunna se ända till Danmark (?).
Det blev att vi bara sprang och gick ner till vattnet, jag var lite osäker på om vi missade tolvslaget, men enligt Issa hade hon ställt klocka. Det var bara till att lita på henne!
Sedan var det 2009, bara sådär! Vi skrek in det nya året och jag ringde upp till Stockholm till Aida.
Jag vet inte riktigt hur länge vi var ute och tittade fyverkirierna, det var vackert. Det var stjärnklart ute!

Påvägen tillbaka till huset sprang jag och Issa upp, jag tänkte att jag var tvungen att få igång bransan igen.
Efter det gjorde vi inte så mycket vi chillade mest. Och jag bestämmde mig för att duscha, helt spontant.
Det var nog för att jag och Madde hade haft kärleks krig som innehöll mycket spott och snor och liknande!
Egentligen skulle jag kunna skriva hur mycket som helst! Men detta får räcka.

Hade jättekul!
GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0